Sancho

Sancho
De Vereniging op het gebied van zelf maak mode

Zoeken in deze blog

zondag 8 november 2015

Slip

8/11/2015 Op de clubdag van Sancho heb ik 2 workshops gevolgd. De clubdag was weer geweldig verzorgd: lekker eten, goede stand en leuke workshops. En aan het eind een goed gevulde goodiebag. Helemaal geweldig.
Een van de workshops was een slip maken. Daar heb ik al vaker les over gehad, maar blijkbaar ben ik een langzame leerling, want dat ging nog steeds niet goed. Ik heb met veel plezier eerder een BH gemaakt. Maar dat hoeft voor mij niet meer. Maar een slip is een overzichtelijker project. Dus daar wil er wel meer van maken. En volgens mij is het kwartje gevallen. De machine deed wat ik wilde. De truc om eerst patroonpapier te gebruiken is een blijvertje. Die werkt echt. De workshop was goed verzorgd. We hebben niet alleen het digitale patroon van de Knip gekregen ook nog de knip zelf (oktober 2014).
Volgens mij heb ik nog nooit zo snel iets afgerond na een workshop! Nu verder met de jurk (eva dress) van de andere workshop die ik gevolgd heb.
Update 13/11/2015: bij het showen van de foto bleek ik het kant er verkeerd op gezet te hebben. Dat was niet leuk om te horen. En uithalen zag ik niet zitten. Maar ja, dit kon ook niet. Dus ik heb het kant er heel voorzichtig afgeknipt. En er nu goed op genaaid. En ik ben blij dat ik heb gehoord dat ik het er verkeerd om op het genaaid want nu kon ik het verbeteren. En dit zal ik niet nog een keer fout doen.

Geen opmerkingen: